Saturday, August 27, 2005

一封以前寄出的信

有時候想一想,自己在某些方面,是蠻GU MO的。這封信是在許久以前,寫給一位女孩,邀一起看電影的。如今,往事已不復,拿出來,搏君一笑,也未嘗不是件美事。(至於結果,這用腳想也知道,唉!不足道也,不足道也。)

Dear xxx:

我這個人一向是有話就說(的相反)
但今晚,不知是因為那半桶Haagen Dazs所帶來的sugar rush
又或是不甘於這不灰不白的生活
又或者是因為天上的那一輪明月
我決定 抱著荊軻刺秦王的決心...
不對 不對 不對
應該說是拿肉饅頭打狗的覺悟...

就說跳紅溪河的勇氣吧
我想對妳說

­...

我真的...

我真的有United Artist的優待票。

無論你是老人卻幼稚拒絕長大
還是正值學齡期間兒童如同我一樣
你都不該拒絕這能滿足你那童年被強迫看白雪公主的所遺留下創傷
其實我本人覺得白雪公主還蠻好看的
但這不是重點
我想強調的是
你是不該用理智拒絕我這動人的誘惑
想想學校裡除了教你用功用空再用功
還有什麼
那就是正誠情簡
但那也不是重點
這只是讓同住紐約的朋友輕鬆一下
用高雅的姿勢走進戲院

心動了嗎?

還是你一看到 寄件者: chhpotter 就直接刪除
錯過這''與我同行一日遊''而後悔
這個行程最大的特點就是你可以決定你要去哪
甚至可以不去看電...
不行
看電影
這我堅持
名稱更動''與我同行看電影之後,你才可以任意活動之一日遊''
走八
朋友
我已經粉久沒看到妳了
我還是很書呆
再說你已經看我廢言那麼久
別再相信那草率做的不理智決定不去的念頭
忘掉,刪除,拿去資源回收...

告訴我你什麼時候有空八

等你ㄡ~

P.S.
不管你想不想去

我都想告訴你

...

我真的...

我真的是健豪

真的

還有很想卻無法去的人請把這封信好好收藏

我是想著你

才寫出來的。

Chien

10 comments:

Anonymous said...

wah hahhhhahhhh.........

wah hahhahhhahha....

why do we have to read your failed old love letter?:)

Look ahead into your future. Not to the past. Stop listening to the green island nocturn. Peter and I happened to meet a new girl. We can try to introduce her to you. Write a new love letter so we can pass it down.

eatgod said...

Wow...

how lovely:)

Who is that girl?
Who is that girl?
Who is that girl?
Who is that girl?
Who is that girl?
Who is that girl?

Do we know her?
Do we know her?
Do we know her?
Do we know her?
Do we know her?

Does she like the green island nocturn?:)

I have to say, this is one of the best love letter I have ever read. It's too bad that it didn't work.

Leigo said...

If we can rewind the clock back 20 years, after reading the letter, I would definitely go out with you.... Of course, at that time, I was 10.

大哥,加油∼

riceman said...
This comment has been removed by a blog administrator.
riceman said...

What a great love letter! All I can say is that it takes real guts to write a letter to a girl who you like and use an analogy of throwing a meat bun at a dog :)

Anonymous said...

wow, i think anyone who becomes ur gf will be very lucky!! :)

good luck loh~~ add oil!

Leigo said...

對!可以想像,做大哥的女人會很幸福。

看了你在吉米的地方留言,對你的中文造詣實在是歎為觀止。佩服佩服。

riceman said...

Chien, marry me!

Anonymous said...

Hello :)
悶騷男
Hypotheically, if i was the girl,
I am not sure if I will ACCEPT your way of showing your show after I read myself being describe as a dog ..
It's a lovely letter,
but I am not sure if I will ACCEPT your way of showing your love by telling me you......
....
...
...
真的....
....
....
是健豪

Hmmmmmmmm......
I would not know how to react either :)

Chien Chien said...

Ah, my beloved auntie... Welcome to my humble abode.

I must confess that until someone pointed that out last week I never realized that the metaphor could mean it this way. When I first thought the letter out the intro was meant simply as a statement of purpose - that I did not expect a reply, and that it took me alot of guts and resolve(yes, writing it down was perhaps the bravest thing I'd ever done) Only the world's greatest idiot would compare a girl he likes to a dog, to one of the most ruthless (though brilliant!) tyrant in Chinese history, and one of Indoensia's most unsanitary rivers. Apparently I'd done just that. How typical of me!